.post-outer {-webkit-touch-callout:none; -webkit-user-select:none; -khtml-user-select:none; -ms-user-select:none; -moz-user-select:none;}

بحث

لو سالوكي..الشاعر/ أسامة طايع

ولو سألوكى عن عشقى
قوليلهم بيه بيتوضـــــــا
وقوليلهم كمان انـــــــــه
فى محرابى بيتعــبــــــد
كما الزاهد فى بحر الشوق
وفى عيونى بيتغـــــــزل
وزيدي واحلفى انـــــــى
انا الهيمان فى رمشينـــك
انا العاشق دووينــــــــك
انا اللى بوصل النبـــــض سميتك
سنين العمر والرحلـــــــه
انا بيتـــــــــــــك
ولو سألوكى عن عشقى قوليلهم
بيه بيتوضــا
وبيسبح كمان بأسمـــــى
وترتاح روحى على صدري
وقولى انى وياكـــــــــــــــى
بعيش الثانيه ميِة فرحــــــه
وقولى انى فى عز الليـــــل
انضر فى السما رسمــــــك
وعد نجومها واغزلــــــــــك
عقود الفرح بنجومهــــــــا
وقولى كمان ده متحنى بكحل عيونــى
وراسم صورتى فوق صدره
وبتخبى فى دووينــــــــــه
وبتشاقى على سطره
ومزروعه فى بساتينـــــــه
وقولى كمان انا بيتــــــه

‫#‏الشاعر_اسامه_طايع2016‬

هناك تعليقان (2):

  1. كل الشكر والتقدير لك استاذنا حمدي الروبى لنشر كلماتى

    ردحذف
    الردود
    1. لك كل التقدير والمودة شاعرنا المتميز أ/ اسامة طايع

      حذف